Välkommen till min hemsida!

söndag 4 augusti 2013

Malmö Triathlon

I Fredags åkte jag och min familj ner till Malmö med husbil. Vi bodde på en camping strax utanför själva staden och ca 6km till tävlingsområdet. Formen kändes väldigt bra och med bra minnen från senaste gången jag tävlade här i Malmö kände jag mig väldigt taggad.
Förra året gick nämligen Nordiska mästerskapen i Malmö och där tog jag en 3:e plats i hård konkurrens. Vilket var mitt bästa lopp förra året.

Banan var nästan samma som förra året ända skillnaden var att cykelbanan. var 3 varv istället för 2.

Dagarna innan loppet var jag helt säker på att det skulle bli våtdräkts förbud och dagen innan loppet fick jag reda på att det var 22 garder i havet. (Gränsen för att simma med våtdräkt går vid 20 grader)Men på tävlingsdagen fick vi lite olika uppgifter om hur varmt det egentligen var men tillslut fick vi beskedet att det skulle bli våtdräkts förbud. Vilket jag tror gynnar mig något då jag får använda mer av min benspark då.

Fick en väldigt bra start och hade fötter på Joel ett lite tag men tappa dom inte så oväntat ganska fort. Jag och Johan Sarwe låg sida vid sida nästan hela vägen på simningen. Framför oss hade vi Joel och Ludwig Feetwood som hade gjort en riktigt bra simning.

Kom upp ur vattnet samtidigt som Johan och Ludwig och tänkte att vi skulle bli en bra trio som kunde jaga ikapp luckan upp till Joel som var ca 20s. Men oturligt nog så gick Ludwig's sadelstolpe av när han skulle hoppa på cykeln och han kunde inte fortsätta. Väldigt tråkigt!

Men jag och Johan fortsatte och vi tog in på Joel som tillslut saktade in och väntade in oss. Vi tre låg tillsammans hela vägen på cyklingen och höll avståndet bak till Carlsson, Djärv och Anderssen som var ca 20s efter. Johan vurpade i en kurva men snabb som han är så jagade han ikapp på noll tid.

Gjorde en bra T2 men inte tillräckligt bra för både Joel och Sarwe var före mig ut på löpningen. Kunde springa ifatt Johan men de metrarna jag tappade på Joel tog jag aldrig ikapp utan avståndet ökade hela tiden. Joel är riktigt stark! Men höll min andra plats och höll också min första plats i junior klassen. Grymt nöjd med loppet, och riktigt kul tävling!

På lördag är det dags för sista deltävlingen i svenska cupen i Jönköping som även är SM på olympisk distans, väldigt starkt och stort startfält. Veckan därefter är det dags för Nordiska mästerskapen på "hemmaplan" i Norge.

Sommarlovet börjar lida mot sitt slut men ser fram emot att börja skolan igen, ska bli kul med nya elever men känns
Samtidigt tråkigt att några har slutat. :(





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar